سفارش تبلیغ
صبا ویژن
69 داستان انگلیسی.
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 14214
کل یادداشتها ها : 10

نوشته شده در تاریخ 90/1/22 ساعت 4:34 ع توسط رئوف نصیری


پژوهشی در عوامل گرم شدن زمین

بشر همواره به دنبال حل مشکلاتی است که خود به وجود آورده است. یکی از این مشکلات مهم که امروزه بیشتر محققان را به تفکر واداشته است، گرم شدن کره زمین می باشد که تا به امروز وجود گازهای گلخانه ای را ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی دانسته اند؛

لذا اینجانب با تحقیقاتی که به عمل آورده ام، عوامل دیگری را نیز مسبب آلودگی و گرم شدن کره زمین می دانم که طی این مقاله مختصر قبل از ارسال به مراکز تحقیقاتی جهانی به استحضار هم وطنان عزیز می رسانم. کره زمین تنها سیاره ای در منظومه شمسی است که مراحل زندگی موجودات زنده به طوری که مشاهده می نمایید، در آن وجود داشته و در یک چارچوب علمی از قوانین ماده و غیره تبعیت می کند، این مراحل در مدار س و دانشگاه ها به صورت علمی یا تئوری تدریس می گردد و بشر هر روزه به موارد جدیدتری برخورد می کند که از چارچوب علمی قوانین ماده خارج نیست. یکی از عوامل موردنظر، نیروی الکترومغناطیس می باشد. این نیرو بیشترین سهم را در نگه داشت وضعیت تعادلی زمین و دیگر سیارات و همچنین جریان آب و هوا، رشد گیاهان و غیره دارا می باشد، انتشار این نیرو به صورت طبیعی ناشی از فلزات و مواد مذاب و حرکت آنها در هسته زمین است که حرکت و گرمای زیادی به وجود می آورد و به نوعی نقش کاتالیزور را بر روی مولکول های مواد دارد و تحرک ناشی از حرکت وضعی زمین به دور خود، عامل اصلی انتشار این نیرو بوده و هست، اما با توجه به محدودیت زمان، از توضیحات بیشتر صرف نظر نموده و در فرصت های دیگر به سمع و نظر خوانندگان می رسانم. همچنین نیروی فوق نقش مهمی در تغییرات آب و هوا همانند حرکت ابرها، چه باردار یا غیرباردار و بادها به صورت CIRCULATION داشته و دارد. همچنین نیروی فوق باعث ایجاد جاذبه و حرکت سیارات و قمرها در عالم فضا طی میلیاردها سال نظم به وجود آمده می شود، همانند گردش زمین به دور خود و به دور خورشید و همچنین ماه به دور زمین . حال با توجه به مطالب مختصری که گفته شد، می توان به این نتیجه رسید که هر عامل غیرطبیعی به دست انسان می تواند مشکلات فراوانی همانند گرم شدن کره زمین و آلودگی ناشی از گازها و عدم حرکت و ایجاد پایداری در داخل جو زمین ایجاد کند. نکته فراموش شده در قسمت گردش گازهای آلاینده این است که بیشترین نقش را در جذب گازهای فوق از جمله CO? اقیانوس ها و دریاها دارد که به صورت طبیعی پاکسازی می نماید، لذا عدم گردش هوا به علت وجود عامل انسانی در تولید و انتشار نیروی الکترومغناطیس، باعث سد شدن و پایدار بودن گازهای گلخانه ای و ساکن شدن آن در محیط های انسانی شامل شهرها و غیره می شود. یکی از هشدارهایی که با آن روبه رو هستیم، دور شدن کره ماه از زمین است که هر چند سال چند سانتیمتری به آن افزوده می شود و همچنین با اندازه گیری دقیق قطبین و مقایسه آن نسبت به قبل، در نتیجه می توان جابه جایی هایی را که در آن صورت گرفته است، مشاهده کرد و تحقیقات اینجانب موید آن است.

همچنین می توان تغییرات فصلی و زمانی بر روی بادهای موسمی نسبت به گذشته را محاسبه نمود و این امر ما را به نتایجی می رساند که بعضی از عوامل در ایجاد مشکلات فوق به صورت مختصر به شرح ذیل ایفاد می گردد. بشر از اواخر دهه ???? و اوایل دهه ?? برای به دست آوردن اطلاعات نظامی و علمی و غیره، هزاران ماهواره و راکت به مدار زمین ارسال داشته و می نماید که بسیاری از آنان فرسوده و غیرقابل استفاده در مدار زمین به خودی خود رها شده اند. طبق آمارهای سازمان هوایی ناسا، تا سال ???? تعداد آنها به ??میلیون قطعه می رسد که خود یکی از موارد اصلی در جلوگیری از انتشار طبیعی نیروی مغناطیسی بوده و هست. حال برای تفهیم بهتر مثالی عنوان می نمایم؛ با توجه به شناخت بسیاری از خوانندگان درباره مولدهای برق، چه کوچک و چه بزرگ، مانند دینام و غیره و مکانیزم آنها، می دانید زمانی که شفت به دور بالشتک های آهن ربایی می گردد و زمانی که دورهای آن غیرقابل کنترل می شود، نوسانی به وجود می آورد که آرمیچر یا دینام را می سوزاند، لذا وسیله ای طراحی کرده اند که به فارسی زغال نامیده می شود و در زبان انگلیسی CARBON BRUSH نامیده شده که به معنای پاکنده کربنی می باشد. حال با توجه به مکانیزم فوق و نقش مهم این وسیله در میدان های مغناطیسی، مولدهای مدار کره زمین و ماه نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

این اجسام سدی در انتشار طبیعی نیروی مغناطیس به وجود می آورند که به صورت بسیار مختصر به آن پرداختیم. لذا باید با کمک نهادهای جهانی جهت پاک سازی این قطعات در مدار زمین اقدام نمود، به گونه ای که در صورت صرفه اقتصادی، زباله های فوق به زمین برگردانده شوند یا در صورت عدم صرفه اقتصادی با شتاب دادن به آنان به خارج از مدار زمین و به فضا پرتاب شوند و از این به بعد بر استفاده از روکش ها و موادی که سدی در مقابل میدان مغناطیسی ایجاد می کنند و در طراحی ماهواره ها استفاده می شود، کنترل خاصی به صورت بین المللی جهت ارسال آنان به وجود آید تا همچنین زباله های فوق که در بعضی از قسمت ها سدی برای انتقال این نیرو به وجود می آورند که حاصل آن ایجاد حفره هایی در طبقات گازهای اوزن است، از میان بروند. در فرصت های آینده نقش این زباله ها و نیروی مغناطیسی آنها را در ایجاد حفره ها و سوراخ های طبقه گازهای اوزن به طور کامل توضیح خواهم داد. همچنین تاثیرات این نیرو بر روی جریان های کم فشار و پرفشار که تاثیرات بسیاری در رابطه با آب و هوا و تغییرات جوی دارند و تاثیر این نیرو را با توجه به آنکه ابرهای باران زا و غیره دارای بارهای الکتریکی هستند، می توان به سادگی پی برد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر گرم شدن کره زمین کابل های فشار قوی جهت انتقال برق از نیروگاه ها به شهرها و غیره می باشد که بر روی دکل ها جهت انتقال در دنیا به میلیون ها کیلومتر می رسد و با توجه به طول مسافت ها و انتقال میلیون ها مگابایت برق فشار قوی و رابطه میان آن و میدان مغناطیسی اطراف این مراکز و اصطکاکی که در نتیجه این معادله پدید می آید، می توان به نتیجه گرما رسید. لذا پیشنهاد می گردد برای انتقال الکتریسیته و رفع این نقیصه، از کابل های زیر زمین ی برای جلوگیری از انتشار نیرو و گرما استفاده نمود یا حداقل از روکش هایی برای جلوگیری از ایجاد میدان مغناطیسی اطراف آنها استفاده کرد و همچنین از ایزوله کردن نیروگاه های تولید برق و ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا توسط مواد پلیمری که اغلب با آنها آشنا می باشند، سود برد. همچنین نیروگاه های اتمی که به صورت جوش هسته یا FUSION هستند و به خاطر مکانیزم آنها نیاز به میدان های مغناطیسی بالا دارند، باید در نواحی پست یا در دل دره ها یا زیر زمین با ارتفاع ایمنی مناسب احداث شوند. عامل دیگر انتشار این نیرو از طریق مخابرات است.

با توجه به استفاده میلیاردها نفر از موبایل ها و دستگاه های ماهواره ای و پارازیت در جهان و ایجاد هزاران آنتن جهت ارتباطات مخابراتی، این امر به عامل اصلی در به وجود آوردن بارهای مثبت و منفی بر روی گازهای آلاینده در شهرهای بزرگ و کوچک تبدیل شده و این نیرو نقش بسیاری را در باردار کردن گازهای آلوده و پایداری آنان در سطوح پایین و ایجاد به اصطلاح پدیده واماندگی گازها در شهرها ایفا می کند که خود یکی از بزرگ ترین مشکلات آلودگی محیط زیست است. لذا با توجه به این موارد می توان با استفاده از نظرات دانشمندان جهت کنترل امواج مطمئن و امن، تا حدودی از آلودگی محیط زیست بشر کاست. در پایان از روزنامه محترم دنیای اقتصاد که به عنوان پلی در جهت انتقال نظرات اقتصادی و علمی در کشور عزیزمان نقش مهمی را دارا می باشد، تشکر و قدردانی می شود. همچنین لازم به توضیح است که سه طرح ملی اینجانب که به شرح ذیل می باشد، سال های گذشته از طریق بعضی از مطبوعات مختلف به چاپ رسیده است و پیش بینی هایی در زمین ه مشکلات آینده و تاثیر استفاده از طرح های ملی را مجددا به سمع مسوولان محترم می رسانم.

?) طرح نجات و احیای دریاچه ارومیه و سپس ایجاد بزرگ ترین دریاچه پرورش ماهی و آبزیان جهت ایجاد فرصت های شغلی

?) طرح انتقال دریاچه مازندران به نواحی مرکزی ایران توسط لوله و پمپ و انتقال به سفره های زیر زمین ی به طول ?? کیلومتر و همین طور استفاده از مازاد فشار جهت تاسیس نیروگاه های برق آبی و انتقال کشتی های کوچک به وسیله سیستم Floting Jack up Burge به خلیج فارس و دریاهای آزاد که امروزه کشورهای پاناما، روسیه، آلمان، رومانی، انگلیس و... با تکنولوژی صدسال گذشته اقدام به تاسیس کانال های فوق نموده اند. لازم به توضیح می باشد متخصصان عزیز کشورمان در کشتی سازی خلیج فارس (صدرا) و دیگران، قبلا با ساخت موفقیت آمیز این سیستم ها نقش مهمی را در تکنولوژی دریایی به وجود آورده اند که شاهد آن بوده و کلیه متخصصان شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی، نیروی دریایی و غیره با نحوه انتقال کشتی ها به وسیله کانال آشنا هستند و با همکاری آنان می توان طرح فوق را به مرحله اجرا گذاشته و حاکمیت ملی و علمی کشور جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه در دریای مازندران به اثبات رسانید.

?) طرح ایجاد بزرگ ترین نیروگاه تولید برق با استفاده از روش و سیستم تبادل حرارتی فلزات و بازها بر روی دریاچه نمک بدون استفاده از سوخت های فسیلی و غیره و تکنولوژی بومی متخصصان عزیز کشورمان. لذا در صورت علاقه مندی مسوولین محترم و متولیان کشور عزیزمان به طرح های فوق، خواهشمند است ضمن تماس با روزنامه دنیای اقتصاد بدین وسیله اطلاع داده شود تا طرح ها به صورت کامل ارائه گردد.

از جمله شورای عالی اداری در سال ???? تکلیف سازمان برنامه و بودجه وقت را در زمین ه مطالعات فضایی به این صورت تعیین کرده است: «طرح آمایش سر زمین به معنای تعیین استراتژی توزیع فضایی جمعیت و فعالیت در پهنه سر زمین که توسط سازمان برنامه و بودجه با همکاری دستگاه های ذی ربط تهیه شده است، به تصویب هیات وزیران می رسد.» در برنامه چهارم نیز آمایش سر زمین و توازن منطقه ای یکی از مهم ترین موضوعاتی است، که به آن پرداخته شده است به گونه ای که یک فصل این برنامه به آن اختصاص داده شده است. در ماده ?? این قانون آمده است که دولت مکلف است، به منظور توزیع مناسب جمعیت و فعالیت ها در پهنه سر زمین ، با هدف استفاده کارآمد از قابلیت و مزیت های کشور، با استفاده از مطالعات انجام شده، سند ملی آمایش سر زمین مشتمل بر سطوح کلان، بخشی و استانی را به مرحله اجرا درآورد. بنابراین با نگاهی به طرح آمایش صنعت و معدن موارد زیر حایز توجه است: - طرح آمایش بیشتر از آنکه سخت افزاری و با کلنگ زنی قابل اجرا باشد، نرم افزاری است و اقدامات دولت باید در چارچوب سیاستگذاری راهبردی و تعیین خط مشی ها و همچنین احصای مزیت های نسبی مناطق مختلف کشور باشد. به نظر می رسد طرح آمایش صنعت و معدن فاقد طرح های مطالعاتی و اسناد پشتیبان بوده و بیشتر مجموعه ای از دستورالعمل ها و اقدامات اجرایی می باشد.

? فلسفه وجود طرح آمایش جلوگیری از بخشی نگری بوده و نگاه یک بعدی و بخشی به آمایش نقض غرض محسوب می شود. به بیان دیگر طرح آمایش باید بتواند اقدام ها و کشاورزی، حمل و نقل، محیط زیست و حتی بخش های فرهنگی و اجتماعی را هماهنگ سازد. غفلت از این موضوع می تواند تداعی کننده حکایت فوق الذکر باشد.

? طرح آمایش در بخش های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی و صنعت باید براساس شناخت مزیت های نسبی هر یک از مناطق کشور و جهت گیری های این مناطق در سند توسعه استان ها اجرا شود. بدیهی است که اختصاص اعتبارات آمایش به طرح های مرجوعی بنگاه های زودبازده تامین کننده اهداف آمایش محسوب نمی شود.

? به استناد ماده ?? قانون برنامه سوم توسعه تنفیذی در برنامه چهارم، شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها وظیفه بررسی و تایید برنامه های بلندمدت توسعه هر استان شامل جهت گیری های توسعه بلندمدت استان در چارچوب نظام برنامه ریزی کشور و در راستای جهت گیری های بلندمدت کشور و طرح آمایش ملی را به عهده دارد. بنابراین لازم است تا وزارت صنایع و معادن اقدامات خود را با شورای برنامه ریزی استان ها هماهنگ کند.

? مرکز ملی آمایش پیش از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه اعمال مدیریت یکپارچه و هماهنگی بین استان های کشور، آموزش، هدایت و رفع ابهامات کارشناسی درخصوص تدوین سند آمایش استان ها و جمع بندی و تدوین سند ملی آمایش کشور را به عهده داشت. با انحلال این سازمان ضمن تنزل جایگاه مرکز به مدیریت، اکثر نیروهای کارشناس از این مرکز خارج شده و عملا ارتباط استان ها کمرنگ و تقاضایی برای مطالعات آمایش استان ها وجود ندارد.







  پیام رسان 
+ درباره ی لیگ برتر در وبلاگ http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ برترین داستان ها انگلیسی در وبلاگ http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ سوألات مرحله دوم مسابقه ی علمی در وبلاگ http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ لیگ باشگاه های اسیا در http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ درباره ی جابه جاکردن زمین در وبلاگ http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ برترین داستان های انگلیسی در http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ برترین داستان های انگلیسی در http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ ناسا زمین را جابه جامی کنددر وبلاگ http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ انالیز لیگ باشگاه های ایران در http://69dastanenglish.parsiblog.com

+ برترین داستان های انگلیسی در وبلاگ http://69dastanenglish.parsiblog.com




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ